Bestilling
På www.uniqablomster.dk kan du bestille alle de varer, som findes på vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte Jette Vrængmose på post@uniqablomster.dk eller telefon +45 22385787. Hjemmesiden opdateres løbende.
Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med www.uniqablomster.dk, indgås aftaler på dansk.
Betaling
På www.uniqablomster.dk kan du betale med VISA, Master Card, Maestro, American Express. Der tages ikke gebyr ved køb på www.uniqablomster.dk.
Har du købt en fysisk varer, hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes. Har du tilmeldt dit et kursus, hæves beløbet ved tilmeldingen.
Levering
Fragtprisen fastsættes efter gældende takst og er afhængig af vægt og pakkens størrelse. Alle pakker leveres med GLS. Vi tilstræber at afsende alle ordrer inden for 2 dage efter, du har afgivet ordren, men der kan gå længere tid i højsæson. Der leveres kun til Danmark.
Fortrydelsesret
På fysiske varer har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal mailes til post@uniqablomster.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt angive købsdato og fuldt navn og adresse.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
På e-bøger og kurser er der ikke fortrydelsesret. Du må gerne afsætte en billet til kursus til anden interesseret, men Uniqa skal informeres om dette på mail til post@uniqablomster.dk med angivelse af navn, mail og mobilnr. på den nye kursist.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale samt har modtaget varen retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Hvis du fortryder købet, skal du først meddele dette i en mail til post@uniqablomster.dk, og derefter skal varen sendes til:
Uniqa, Svinøvej 42, 5500 Middelfart.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Uniqa, Svinøvej 42, 5500 Middelfart.
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Uniqa Blomsteratelier v/Jette Vrængmose og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Uniqa Blomsteratelier v/Jette Vrængmose, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: post@uniqablomster.dk.